Інформаційне
забезпечення уроку географії та природознавства
Окрім прийомів та методів, які
використовуються в рамках інформаційно-комунікаційних технологій, на уроках
природничого циклу доречно використовувати презентації, відеофільми та
ін.
По-перше: їх наочність своїм змістом і
завданнями створює пізнавальний інтерес, пробуджує активну розумову діяльність
учнів.
По-друге : формують нові знання на раніше набутих, чи ж підводять до нової теми.
Це дозволяє систематично повторювати раніше засвоєний матеріал. А вивчений
матеріал знаходиться у тісному зв’язку з проходженням та засвоєнням нового.
По-третє: завдяки такій наочності складається певна конкретність і образність в
абстрактному мисленні учнів. Вони намагаються шукати і знаходити спільне в
різних явищах і процесах. Головне завдання вчителя полягає не тільки в
забезпеченні засвоєння кожною дитиною наукових знань, а й у тому, щоб кожна з
них оволоділа самою навчальною діяльністю. Тобто, щоб кожен учень вчився
вчитися. У межах викладання географії, разом із традиційними технологіями
навчання, закладено величезні можливості для застосування комп’ютерних
технологій, насамперед, загальнодоступних засобів MS Office: текстовий редактор
MS Word, програми MS Power Point, MS Photoshop, Windows Movie Maker, Team Viewer 10. Вчителю географії
потрібно використовувати програму MS Map Point чи Map Info для впровадження
геоінформаційних систем під час створення динамічних картографічних об’єктів.
Дидактичними можливостями інформаційно-комунікаційних технологій вважаю:
- індивідуалізацію навчального
процесу,
- високий ступінь наочності під час
вивчення географії;
- пошук необхідних ресурсів для
занять (Інтернет тощо);
- можливість моделювання природних
процесів і явищ;
- організацію групової роботи;
- забезпечення зворотнього зв’язку в
процесі навчання;
- контроль та перевірку засвоєння
навчального матеріалу.
У процесі роботи вибір способів використання ІКТ залежить від
поставлених дидактичних завдань. Комп’ютер у навчальному процесі виконує
декілька функцій: він є засобом спілкування, створення проблемних ситуацій,
партнером, інструментом, джерелом інформації, контролює дії учнів і надає їм
нові пізнавальні можливості.
Теоретичні концепції та моделі явища,
вкотре сьогодні визначається
як медіаосвіта, нині школу лише треба забезпечити інструментами, які дозволять широко використовувати ІКТу навчально-виховному
процесі: комп’ютерами, мультимедійними установками, інтерактивними дошками,
ноутбуками, планшетами, та швидкісним
інтернетом.
Немає коментарів:
Дописати коментар