"Впізнай
мене”.
Перший гравець розповідає про якусь тварину, але не називає її. Інші
гравці відгадують, яку тварину мав на увазі перший гравець. Наприклад:
"Вона маленька, сіренька, а хвостик — як шило ”.
"Я
дерево".
Гравець розповідає про листочки, плоди‚ кору‚ квіт свого дерева. Інші гравці впізнають, що це за
дерево.
"Дерева і
кущі”.
Перед початком гри діти згадують, як відрізнити кущ від дерева.
Повідомляються умови гри: коли називається дерево‚ руки потрібно піднімати
вгору‚ коли кущ — опускати вниз. Ведучий може назвати дерево‚ а руки опустити,
або назвати кущ - підняти руки. Учнів‚ що помилились, виводять з гри.
”Живий календар ”.
Один з гравців називає рослину або тварину, в ролі якої він хоче бути.
Інші гравці запитують його‚ що він робить кожної пори року.
"12
місяців".
Гравці‚ що є ”місяцями" розповідають про себе. Інші гравці
відгадують цей місяць.
"В кого
дітки з цієї гілки".
Під час екскурсії діти збирають
плоди і насіння дерев і кущів (наприклад: сосни‚ ялини‚ дуба‚ каштана, клена‚
горіха‚ горобини...).
"Хто далі
пролізе ”.
Гравці стають вздовж стартової лінії. Ведучий пропонує пригадати
якомога більше назв дерев та кущів. Кожен з гравців, ідучи вперед від лінії
старту‚ на кожний крок повинен назвати дерево або кущ. Як тільки учасник гри‚
зробивши крок‚ не назвав дерева‚ він зупиняється. В гру включається інший
гравець. Виграє той‚ хто пройде далі.
"Вершки та корішки”.
Вчитель роздає учням листя гичку різних рослин (картоплі, моркви‚
буряка‚ редьки...). Окремо в мішечку лежать корені цих рослин. Вчитель виймає
корінь і питає:
"Корінь корінчик, а де твій вершечок? ”. Діти‚ які мають листя або
гичку цієї рослини, піднімають їх і показують.
"Пори року
розповідають про себе"
Впізнайте пору року, про яку
розповідає один з гравців.
« БАРОН МЮНХАУЗЕН»
Кожна
пара отримує лист від Барона Мюнхаузена. Завдання кожної пари – спростувати
брехню барона.
І ПАРА
« Я дуже
полюбляю мандрувати, а тому я виготовив прилад, який допомагає мені
орієнтуватися на місцевості. Це – ліхтарик. Він допомагає мені визначити
сторони горизонту за будь – якої погоди.»
ІІ ПАРА
« Вивчаючи
різні речовини, я довів , що речовина складається з атомів, у складі яких
містяться ще менші часточки - протони та
електрони. Вони поводять себе як однойменні полюси магнітів – притягуються один
до одного. Так я відкрив звукове явище.»
ІІІ ПАРА
«Одного
разу я спробував сам виготовити магніт. Кожну половину магніту я зафарбував у
різні кольори. Це я зробив для того, щоб розрізняти східний та західний полюси
магнітів. Адже магніти притягуються
однойменними полюсами і відштовхуються різнойменними.»
ІV ПАРА
«Одного
разу я виконав такий дослід: спочатку підніс магніт до залізних скріпок – вони
притягнулися до магніту. А потім я підніс магніт до гумки, фломастера,
пластмасової лінійки… І всі ці тіла також притягнулися до магніту. Отже, магніт
не діє вибірково – він притягує всі тіла!»
V ПАРА
«Одного
разу я провів такий дослід: прозору обкладинку для зошита потер об аркуш паперу
10 – 15 разів, то віддалені на невелику відстань, вони почали притягуватися
одне до одного. Таким чином я спостерігав магнітне явище.»
« ЗАПИТУЙТЕ –
ВІДПОВІДАЄМО»
Завдання
. Кожна пара отримує фрагмент статті підручника.
Уважно
читають, а потім дають відповідь на запитання вчителя.
Запитання:
1.
Що таке тепловий рух?
2. Чому батареї опалення , радіатори автомобілів виготовляють саме з металів,
а не з дерева чи пластмаси?
3. Який простий спосіб нам допомагає швидко охолодити чай? З чим це пов’язано?
4. Чому шибки у вікнах роблять подвійними?
5.
Як деякі тварини
пристосовуються до збереження постійної температури тіла, особливо
взимку?
«Знавці
термінології»
Учитель має в руках
м’яч. Називаючи термін він кидає м’яч учневі. Якщо учень відповів вірно, він
передає м’яч іншому учневі із визначенням нового терміну. Якщо помилка – учень
повертає м’яч учителеві, а той у свою чергу кидає його іншій дитині.
Немає коментарів:
Дописати коментар