Ігри на уроках географії
Гра «Замінити окремі слова топографічними знаками.»
Від причалу на річці ми пройшли
луками до дерев'яного мосту. Перейшли через нього і пішли по шосе вздовж
залізниці. Скоро ми побачили мішаний ліс. Вийшовши
до лінії електропередач, ми звернули на просіку. Іти довелось довго.
Врешті-решт, ліс розступився і ми вийшли до озера, береги якого
місцями заболочені. Скоро ми підійшли до будинку лісника — кінцевої зупинки.
Гра «Художник».
Якщо ви уважні і знаєте чітко сторони горизонту, ви
зможете намалювати за цією інструкцію предмет. Назвіть його.
Від точки А відкласти на схід 1 клітинку, на північний
схід 1, на північ 2, на захід 2, на північ 1, на захід 9, на південь 4, на
південний схід 2, на захід 5, на південний схід 2, на схід 11, на північний
схід 2, на захід 5, на північний схід 2, від точки А на північ 2, на схід 1, на
південь 1, на захід 1.
При вивчені теми «Літосфера», «Гідросфера» використовую гру «Знайди зайве».
Перед вами кілька рядів із чотирьох
слів. Три з них можна об'єднати за загальною ознакою, а одне цієї ознаки не
має. Ваше завдання — знайти та прибрати зайве слово.
На виконання завдання дається 3 хвилини.
1.
Гори, яри, море,
рівнини.
2.
Мантія, ядро,
плита, літосфера.
3.
Магматичні,
осадові, базальтові, метаморфічні.
4.
Сіль, граніт,
руда, вогонь.
5.
Базальт, окунь,
галька, гравій.
6.
Граніт, вапняк,
гори, мармур.
7.
Плоскогір'я,
нагір'я, котловини, низовини.
8.
Підошва, схил,
западина, вершина.
9.
Кордільєри,
Альпи, Тянь-Шань, Сахара.
Відповідь: 1. Море. 2. Плита. 3. Базальтові. 4.
Вогонь. 5. Окунь. 6. Гори.
1. Котловини. 8. Западина. 9. Сахара.
Гра «Знайди зайве слово»
Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів.
1.
Атлантичний,
Тихий, Аравійський, Індійський.
2.
Чорне,
Середземне, Саргасове, Мадагаскар.
3.
Гренландія,
Кримський, Мадагаскар, Т асманія.
4.
Аравійський,
Сомалі, Скандинавський, Індійський.
5.
Дрейка,
Карибське, Магелланова, Берингова.
Відповідь: 1. Аравійський. 2. Мадагаскар. 3.
Кримський. 4. Індійський.
5. Карибське.
Гра
«Закодоване слово» де зачитуються ряди слів.
Діти уважно слухають їх та намагаються запам’ятати в
тому ж порядку, в якому їх назвали. Після закінчення читання ряду слів за
сигналом учителя можна записувати ці слова, а потім уголос промовити лише перші
літери — у вас вийде слово. Пояснити його значення. На виконання завдання
дається 4 хвилини.
1.
Радість,
Ісландія, кеди, аґрус.
2.
Овал, кіно,
Естонія, азбука, ноти.
3.
Віск, огірок,
долина, автобус.
4.
Батон, олово,
лимон, океан, тема, острів.
5.
Опади, зима,
епіцентр, робота, орієнтир.
6.
Момент, орбіта,
рисунок, екватор.
Відповідь 1. Ріка. 2. Океан. 3. Вода. 4. Болото. 5.
Озеро, б. Море.
Гра «Ланцюжок» ця гра нагадує відому всім з дитинства гру у міста,
коли наступний гравець повинен сказати назву міста, що починається з тієї ж
букви, якою закінчується назва міста, запропонованого попереднім гравцем.
Наприклад назви річок: Ніл, Лімпопо, Об...
Гра
«Пошта» (робота
з підручником)
Кожному учневі класу присвоюється особистий номер, який є поштовою адресою.
Після того, як учні уважно прочитали текст підручника, починають листування. На
клаптику паперу пишуть лист будь-якому учню, вказавши його номер. Зміст листа
запитання із теми. Отримавши лист, адресат надсилає відповідь тому учню, який
його надіслав. Таким чином весь клас охоплений листуванням. Допомагають учителю
передавати листи обрані листоноші
Гра «Географічний крокодил»
Учитель об’єднує учнів у 2 групи, пропонує обрані по
одному представникові, які отримують картки з відповідними географічними
поняттями. Обрані учні мають показати іншим учням ті поняття жестами, без жодного
слова. Перемагає команда, яка дала найбільшу кількість правильних відповідей за
найкоротший час.
Наприклад: картка І (екскурсія, дрібномасштабна карта,
масштаб, нівелір);
картка 2 (експедиція, великомасштабна карта, умовні
знаки, компас).
Гра «Географічний крос
»
Учитель об'єднує учнів у команди за рядами нарт у
класі й роздає картки із завданнями на перші парти. Учні виконують завдання -
роблять підписи до умовного знака, що зображений першим і передають картку на
другу парту. По завершенні роботи підбиваються підсумки, визначається команда
переможниця.
Гра «Найкмітливіший»
Використовуючи план місцевості, виберіть
умовні знаки, що найбільше нагадують вам ті предмети, які вони зображують.
Спробуйте пояснити свій вибір
Гра
«Напиши листа товаришеві»
Учні один одному пишуть листи зашифровані умовними знаками, які потрібно
розшифрувати.
Приклад: Пишу тобі листа, хочу розповісти про те, як
провів канікули. Була одна пригода. Одного разу пішли ми в похід. Йшли від
нашої школи через луки до озера, обігнувши озеро стежкою справа через вирубаний
ліс, чагарник, дійшли до сосняку. Тут збилися зі стежки. Довго блукали, почули
гуркіт на залізниці. Відпочивши, пішли в напрямку звуку. Скоро вийшли до річки,
перейшли на лівий берег через дерев’яний місток, дійшли до саду, а за ним і
наша школа.
Гра «10 кроків»
Тематикою цієї гри можуть бути назви міст, річок, островів. Учитель
домовляється з учнями, на яку тему буде проведена гру. В класі відміряють 10
кроків. Учень має пройти цю відстань і назвати з кожним кроком назву річки,
міста. Перемагає той. хто пройде найбільше кроків, перелічуючи назви річок
міст.
Немає коментарів:
Дописати коментар