Засідання 1 ( 2014/15)

Метаознайомити вчителів з інноваційними напрямками  у викладанні географії та природознавства, з метою спрямування педагогічного процесу та оптимальний  розвиток креативного потенціалу учнів.
«Використання в роботі вчителя географії інноваційних педагогічних технологій 
з врахуванням вікових індивідуальних особливостей на уроках та позакласних заходах.
Розробка рекомендацій»
1.Інтерактивна вправа «Очікування».
Мета: сприяти ефективної продуктивної
праці учасників
На дощці  сонечко з променями.  Треба написати
 на картці одним словом свої очікування від
заняття. Учасники  по черзі виходять до дошки і
 клеять на променях заповнену картку з їх
очікуваннями, які виражені одним словом.
 При цьому озвучують свої думки
2.Вправа «Велике коло»
Пропоную вам відповісти на такі питання:
1.     Коли вчителю нецікаво учити?
(учасники обговорюють, відповіді записують
на стікерах та кріплять їх  біля «зображення»
вчителя)
2.     Коли учню нецікаво вчитеся?
(учасники обговорюють, відповіді записують
на стікерах та кріплять їх  біля «зображення» учня)
Якщо відповіді на ці питання є – необхідно щось змінювати в навчальній роботі, 
потрібні інновації та сучасний урок!
3.Калейдоскоп  інноваційних педагогічних технологій
  Учасники отримують 5 видів інноваційних технологій, їх опис та протягом 4-5 
хвилин опрацьовують інформацію, після чого у ході виступів ознайомлюють
присутніх із своїм видом технології.
1.     Технології організації групової навчальної діяльності
2.     Нестандартні уроки
3.     Інтерактивні технології
4.     Проектна технологія

5.     Комп’ютерно-інформаційна технологія
4.Позитивні та негативні сторони інноваційних технологій.


Методом «мозкового штурму» («дерево рішень»)
вчителі визначають спочатку позитивні а потім
негативні сторони впровадження інноваційних
технологій, найактуальніші записуються на магнітну
дошку  у дві колонки.
5.Картографічний тренінг.
  Учасники діляться на групи ( отримують різні види  
  цукерок). Потрібно  знайти відповідність у розташуванні
 тих чи інших географічних об’єктів.
І група     -    « Сім природних чудес України»
ІІ група   -    « Мальовничі куточки Кіровоградщини».
 Презентація – перевірка виконання завдання з короткою  інформаційною довідкою
6.Підведення підсумків
 Вчителям пропонується  як на кожному уроці здійснити закріплення інформації, отриманої 
на занятті методом «Незакінчені речення»,
виконуючи вправу «Редакційний кошик
(До кошика ведучий вкидає картку із незакінченим реченням,
 вчителі-учасники виймають їх, читають і намагаються закінчити думку речення
Як називається урок, який має нестандартну структуру або форму (нетрадиційний)
2.   Які інноваційні технології або прийоми ви помітили під час проведення засідання  («мікрофон», 
«редакційний кошик», «незакінчені речення», «мозковий штурм», «використання комп’ютера»)
3.   Вид інтерактивних технологій у процесі організації якого учні протягом 2-3 хвилин пропонують 
свої варіанти відповідей на поставлені питання, які вчитель записує на дошці (мозковий штурм)
4.   Вид технологій при використанні яких учні повинні оформити свої роботи у формі публікацій, 
презентацій, альманах, тощо. Вони бувають: інформаційні, дослідницькі, творчі і т.д. (проектна робота)
5.    Цей новітній інформаційний засіб можна використовувати як демонстраційний, інформаційний, 
дидактичний, контролюючий(комп’ютер)
 Вправа  «Діагностика»
       Мета: визначити рівень творчості вчителя
 Запитання  тесту
Шкала  оцінок
1.Як часто задуманий  урок вам вдається довести до логічного
     кінця?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2.Як часто  ви повністю задоволені проведеним уроком?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
3. Вважаєте  ви себе « генератором ідей»?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
4.  Якою мірою ви відносите себе до людей знаючих свій предмет?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
5.  Наскільки ви здатні виявити вимогливість і наполегливість, щоб
     довести задумане до логічного  кінця?    
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
6. Як часто ви використовуєте на уроці інтерактивні форми
    навчання?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
7. Як часто ви вважаєте, що урок повинен бути традиційним?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
8. Як часто ви проводите нетрадиційні уроки?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
9. Як часто у вас буває оптимістичний настрій на уроці?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  10. Як часто ви не загострюєте своєї уваги на поведінці учнів?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  11. Якою мірою ваша комунікабельність сприяє розв’язанню
         життєво важливих для вас проблем?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  12. Як часто ви знаходити принципово нові підходи в розв’язанні
         старих  проблем?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  13.  Як часто ви не згодні з ствердженням, що учень є субєктом
          навчання?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  14.  Чи багато членів вашого колективу вважають вас людиною
         освіченою, яка здатна передати свій досвід іншим?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
  15.  Чи вважаєте ви себе людиною толерантною?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
 16. Як часто вам доводиться  втілювати свої проекти  в життя?
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Ключ до розв’язання  тесту діагностики.
На підставі сумарного числа балів визначте, який  рівень творчості  вас характеризує.
    Сума  балів Рівень  творчості  вчителя
     16-  49      Низький
     50-  85      Середній
     86- 120      Оптимальний
     121 - 144      Достатній
     145- 160      Високий

Немає коментарів:

Дописати коментар